Z blogera vydavatel

Po prvotním nadšení se téměř u každého blogera dostaví čas vystřízlivění a poklesu aktivity v publikování nových článků. Časem vyprchá počáteční elán i dojdou nápady na články a ze zajímavé novinky se stává rutina. Bloger časem zjistí, že pravidelné psaní přestává být zábavou a zejména psaní PR článků pro inzerenta se nemusí vždy shodovat s časovým plánem na víkend. Hodil by se nájemný redaktor.

Častokrát se mezi pospolitým lidem internetovým považuje psaní blogu za pasivní příjem. A s vidinou pasivního příjmu si spousta nadšenců založí blog o mobilech nebo o jiném tématu, která je zajímá a věcech, kterým se věnují. Později „se ukáže“ že ani na internetu nepadají pečené holuby samy do úst a také pro výdělek na internetu třeba něco dělat. Nejlépe pravidelně.

Pokud svůj blog do pár týdnů „nezabalíte“ a píšete zajímavě, určitě si váš blog své čtenáře najde. A kde je návštěvnost a čtenost, tam je i zájem ze strany firem, které by rádi informovali o novinkách nebo připravovaných akcích nebo jen chtějí, aby se o nich na internetu psalo. Dobře zaměřený tématický blog nemusí mít o takové zájemce nouzi.

Zejména pokud svůj blog zaregistrujete v systému na prodej článků. Všechny relevantní nabídky jsou na jednom místě, ani s fakturací si nemusíte dělat starosti. Kontakt s inzerenty zajistí provozovatel systému Placla.cz. A pokud máte pocit, že psaní článků vás časově vytěžuje a někdy i unavuje, mám pro vás dobrou zprávu. Od dubna si můžete nastavit funkci, která automaticky po schválení inzerentem vašeho blogu pro napsání článku zadá poptávku internímu redaktorovi systému, který za vás ten článek napíše. Nebo si můžete objednávku napsání zadat ručně, záleží jen na vás. Předtím však v systému Placla musíte nastavit svou cenu za dodaný text.

Zajímavá vychytávka. Sice se bloger o svůj výdělek podělí s někým jiným, na druhou stranu je to velká výhoda moci nechat napsat článek na téma, v němž se ne zcela vyznáte někomu, kdo to má v malíčku. Nebo jste na prodlouženém víkendu s přítelkyní a psát se vám nechce.

Tímto způsobem se dá blogerství povýšit na vyšší level. Stvoříte blog, staráte se o jeho podporu a bezproblémový chod a články za vás píšou najatí redaktoři. Stanete se vydavatelem. Bez zaměstnanců a odvodů. Jen ještě najít toho, kdo bude za nás psát články bez PR pozadí a bez odkazů, bez kterých není možné zveřejňovat ty reklamní.

Příspěvek byl publikován v rubrice Počítače, Reklama a Marketing se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.