Nejúčinnější antioxidanty hledejte v ovoci a zelenině či v přírodních doplňcích stravy

Antioxidanty napomáhají proti působení volných radikálů, kterých je ve vzduchu a v naší potravě čím dál více. Pokud si chcete udržet pevné zdraví, je nutné zvýšit konzumaci čerstvého ovoce a zeleniny či zauvažovat o suplementaci antioxidantů přírodními doplňky stravy.

Nebudeme se sáhodlouze rozepisovat o tom, co přesně volné radikály jsou z chemického hlediska, spíše se v tomto článku zaměříme na to, jak jejich potenciálně škodlivým účinku zabránit. Nejedná se však o žádnou banalitu, protože volné radikály dokáží při dlouhodobém působení poškodit DNA, oslabit imunitu a způsobit ty nejzávěžnější onemocnění.

Že se antioxidanty osvědčily ani nemusíme příliš zdůrazňovat. Určitě vás nepřekvapí, že jsou v hojné míře obsaženy převážně v ovoci a zelenině.

Vitamín C – nejúčinnější antioxidant

Možná hodně z vás překvapí, že tolik propagované citrusy zas tolik blahodárného antioxidantu – vitamínu C – neobsahují. Hravě jej předčí řada jiných plodin. Mnohem více vitamínu C má černý rybíz nebo šípek, který obsahuje až 20krát více vitamínu C než právě citrusové plody.

Nejkoncentrovanější zdroj vitamínu C: šípek, rakytník, černý rybíz. Další zdroje: ananas, jablko, téměř všechny bobuloviny, citrusy, špenát, brambory, … Téměř všechny druhy ovoce a zeleniny.

Vitamín C – přírodní doplněk stravy doporučujeme zakoupit od MitoLife.cz, který se specializuje na prodej kvalitních doplňků stravy založených na přírodní bázi. Tento produkt obsahuje hned tři krále vitamínu C – šípek, rakytník i černý rybíz včetně dalších prospěšných zdrojů.

Vitamín A – antioxidant nejen na ostrý zrak (retinol)

Hojně se nachází v kopřivách, petrželi, paprice, v bobulích černého bezu, v avokádu, v melounu, v zelí, v mrkvi či vlašských ořeších.

Vitamín E – pro zdravé kosti

Bohatý zdroj antioxidantu vitamínu E hledejte opět v šípku, v mořských řasách, v avokádu, olivách, v slunečnicových a lněných semínka nebo kapustě.

Sáhněte vždy po kvalitě – to platí také u doplňků stravy

Při výběru vhodných doplňků stravy tedy dbejte na to, aby obsahovaly v nejvyšší kvalitě právě tyto potraviny. Protože se jedná v případě doplňků stravy o výtažky účinných látek či o koncentrát v sušené podobě, účinnost antioxidantů se v těchto doplňcích stravy ještě znásobuje.

Příspěvek byl publikován v rubrice Zdraví a krása se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.