Piště své reklamní články efektivně

V poslední době na dejEcho vzrůstá návštěvnost z vyhledávačů a dalších zdrojů. S tím roste i množství přečtení a následných událostí. Díky rozsáhlejší analýze je možné sledovat poměrně zajímavé statistky.

Průměrné články na dejEcho mají od 150 – 180 slov. Většina z nich se nějak zvláště neuchytí ve vyhledávačích. Poměrně nevýrazné jsou i události. Slovo událost definuje takovou akci na stránce s článkem, který vede k opuštění stránky přes nějakou akci. Ve většině případů je to proklik odkazu v článku. Ovšem máme tu například i odkazy s komentářů pod články. Události samozřejmě monitoruje systém a dokáže je zařadit do čtyřech kategorií.

Jak by měl vypadat článek, který dosáhne větších návštěv a přivede vám nové návštěvníky.

Dílka a rozdělení

Pokud chcete dosáhnout na stovky přístupů přečtení za měsíc a zvednout počet událostí je nutné si s článkem trochu více vyhrát. Zajímavých výsledků dosahují texty, které mají přes 300 slov. Naopak nejhorší mají pod 200 slov. V současné době na dejEcho neplánuji zvednout maximální množství slov. Jsou zde lidé, kteří rádi prezentují své produkty po jednom.

S celkem zhruba 100 vytipovaných článků si dobře vedou právě ty, které od sebe oddělují odstavce pomocí nadpisů H2. Nedokážu však z tohoto vzorku posoudit jestli jsou ideální 2 odstavce anebo 3 odstavce. V každém případě pokud plánujete publikovat reklamní článek kdekoliv zauvažujte využít právě odstavců.

Počet odkazů a klíčová slova

Téměř všechny články využívají v odkazech klíčová slova. Což souvisí s optimalizací pro vyhledávače. Většinou jde o požadavek zadavatele copywriterovi. Vzhledem k obtížnosti určit dopad jednotlivých slovních spojení na pozice ve vyhledávačích nedokážu posoudit vliv dejEcho. Testy však probíhají zhruba na dvou desítkách stránek.

Počet odkazů v článku je v současnosti omezen na 3. Pokud vkládáte odkazy do svého článku a potřebujete jich několik nepoužívejte v jednom textu více než jeden na jednu konkrétní stránku. Vyhledávače totiž berou v úvahu jen jeden, ostatní ignorují. Je tak lepší místo domény propagovat i jednotlivé podstránky.

Originální texty a jejich kvalita

Na dejEcho je duplicita zakázaná v pravidlech. Pro tento projekt je důležitá. Nemá cenu publikovat něco, co už je jinde. Text by se dostal do supplement indexu a tam zůstal dokud by ten druhý web nebyl zrušený, anebo by při přepočtu nedošlo ke komplikacím jako je ztráta autority celého webu a následné nahrazení.

Duplicitu vyhledávače posuzují podle takzvaného n-gramu. Sledu slov ve větách. Není znám přesný počet n-gram pro Seznam anebo Google. Obecně by mělo stačit 60% originálního textu. Tedy 6/10 = 3/5. Tedy 3 z 5 elementů ve větě musí být unikátních.

Ukázka neoriginálního textu.

  • Unikátní texty na dejEcho vyhrávají.
  • Na dejEcho vyhrávají originální články.

Změna pořadí slov ve větě by mohla algoritmus zmást, ale rozhodně ho neobelže.

Setkal jsem se tu s upraveným textem pomocí automatického generátoru. Vezme se originální článek, který napíše copywriter a následně jej program „předělá“ na 10 „originálních“ článků. Ovšem záleží jak se vypořádá právě s n-gramy.

Překlepy a pravopisné chyby

Pravopisné chyby a překlepy jsou považovány za cizí slova. Podobně i některé nespisovné výrazy. Vyhledávače jsou schopné ledacos odpustit, ale jakmile překonáte hranici 4% chybných slov tak bude mít Váš článek problém (počítají se slova, která vyhledávač nedokáže identifikovat). Pro případ, že hodláte použít neznámá slov ujistěte se, že je článek dostatečně dlouhý, aby nedošlo k případným problémům. Na 300 slov dlouhý text máte až 12 těžkých překlepů a neexistujících slov. Rovněž je třeba si dát pozor na cizí slova.

Příspěvek byl publikován v rubrice zero cukru. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.