Knižní trailery jsou standardem i na českém knižním trhu

S rozmachem internetové komunikace se rozvíjí způsob propagace knížek pomocí knižních trailerů. Inzeráty v časopisech recenze v novinách ani plakáty v knihkupectvích nestačí. Čtenáře musíte oslovit i na internetu. A protože internet je multimediální prostor, musíte lidem nabídnout kromě ukázky z textu knížky a obrázku obálky také něco navíc.

Trailer se hodí buď k ozvláštnění webových stránek autora (jako v případě detektivky Jiřího Březiny Na kopci) nebo jako samostatné médium, šiřitelné po sociálních sítích, na obrazovkách v knihkupectvích nebo hromadné dopravě. A v případě potenciálních bestsellerů neváhají marketingoví pracovníci nakladatelství zaplatit ani promítání na plátnech kin.

Upoutávky na knížky se většinou snaží připomínat filmové trailery, ale není to pravidlem. Živí herci se tady vyskytují sporadicky, protože čtenáři nechtějí vidět tvář hlavních hrdinů, ale chtějí si je vytvořit až na základě četby. Knižní trailery jsou proto spíše animované a pracují hlavně s prvky knižní obálky.

Přehlídku knižních trailerů, vznikajících v Česku, si můžete prohlédnout na stránkách www.booktrailers.cz.

Příspěvek byl publikován v rubrice Zábava se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.