Tři pilíře vydělávání na internetových stránkách

Pokud máte internetové stránky jistě už jste někdy zkusili na nich vydělat nějaký ten peníze. V dnešní době existují celkem tři ověřené pilíře, které vám zajistí pravidelný přísun peněz nejen na uhrazení výdajů spojených s provozem stránek, ale i něco málo navíc. Peníze jsou ostatně vždy dobrou motivaci.

Pay Per Click

Jedná se o základ, který se využívá hlavně v případě, když ostatní způsoby nejsou zrovna ideálním řešení, anebo zrovna nemáte vyprodanou reklamu. Peníze dostáváte pokaždé, když někdo klikne reklamu. U nás jsou nejrozšířenější AdSense a Sklik.

  • AdSense má určitě výhodu v počtu inzerentů a poměrně kvalitním technickém zázemí. Problém je ovšem v tom, že firma má sídlo v Irsku. Pokud by jste se rozhodli jí zkusit znamená to pro vás nutnost registrovat se k platbě DPH a navíc každého čtvrt roku podávat souhrnné hlášení VIES elektronickou cestou. Další problém je komunikace. Když se něco pokazí musíte to řešit přes automatické odpovědi, což většinou znamená že nic nevyřešíte.
  • Sklik je český produkt společnosti Seznam. Využitím odpadá nutnost být plátce DPH. Systém má občas problémy s relevancí, ale pro běžné stránky to není nějaký velký problém. Ceny za proklik nejsou nejhorší, ale ani nejlepší.
  • mClick je nový český systém. Má poměrně benevolentní pravidla užívání. Zatím se rozjíždí a nemají dostatek inzertních ploch, což se může vyplatit zvláště majitelům špatně prodejné reklamy, jako jsou diskuzní fóra pro hráče her, stránky se vtipy, online hrami atd.

Affiliate – podíl z prodeje

Affiliate jsou váš druhý pilíř. Tento druh reklamy je trochu obtížnější na aplikování a chce to i umět prodávat. Obchodníci vám totiž dají často jen nástroje a poraďte si sami. Pro váš web to tak občas chce vytvořit reklamní bannery anebo napsat článek. Ovšem existují lidé, kteří si touto formou dokáží vydělat desítky tisíc korun. Obecně se vyplatí hledat u tématických služeb, které si vaši návštěvníci stejně kupují. Ze začátku se zaměřte na programy s vysokou odměnou. Ideálně od 15 – 20%.

Affiliate programy se sdružují do affiliate sítí. Ty jsou výhodné menší poskytovatele, protože vám vyjednají lepší podmínky. Navíc si můžete vybrat s desítek programů na jednom místě. Můžete začít třeba u Webexsys. Mají nějakých 50 programů. Určitě si vyberete.

Přímý prodej reklamy

Tento pilíř je ve většině případů nejefektivnější, co se týká zisků. Prostě prodáváte reklamu přímo potenciálním zájemcům. Můžete zkusit aukční servery, diskuzní fóra anebo nějaké reklamní systémy, které jsou na to přímo zaměřené.

Neprodávejte jen reklamní plochy. Můžete zkusit i reklamní články, které za úplatu napíšete. Dále jsou to i jiné formy reklamy. Reklama pod článkem formou textové inzerce. Prodej zpětných odkazů z už napsaných článků. Někdy vám tyto požadavky mohou přijít až bizarní, ale moc dobře vědí proč je chtějí.

Příspěvek byl publikován v rubrice Komerční články. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.