Jak jíst při posilování

Mnoho lidí si myslí, že základem pro hubnutí nebo růst svalové hmoty je to, jak cvičíme. Není to však pravda, mnohem důležitější než samotné cvičení je to, jak se stravujeme. Pokud nemáte dobrý jídelníček, nemůžete dlouhodobě zhubnout a mnohem pomaleji bude docházet k růstu svalů.

Při posilování byste se měli držet několika základních pravidel. Je důležité jíst dostatek živin během dne. Kromě různých vitamínů či kyselin je potřeba jíst dostatek bílkovin, tuků a sacharidů.

Sacharidy jsou nejdůležitější hned po tréninku. Tehdy je potřeba doplnit energii rychlým cukrem – může to být jablko nebo banán. Asi hodinu po cvičení bychom měli sníst větší dávku bílkovin (ne více než 30 gramů bílkovin naráz, více naše tělo nedokáže strávit).

Aby byl vás trénink kvalitní, je dobré jíst den před ním dostatek sacharidů. Den po tréninku by pak měl být zvýšený příjem bílkovin.

Nejen během tréninku při posilování v posilovně nebo cvičení doma byste měli být dostatek vody (nejlepší je neslazená voda z kohoutku). Voda totiž pomáhá při přesunu stavebních látek.

Příspěvek byl publikován v rubrice Sport. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.