Konec starostem s firemní flotilou

Několik ředitelů a vrcholných manažerů by mohla dát tomuto článku za pravdu. Když má vaše firma nějaká auta, určitě bude vědět , kolik starostí si musíte vytrpět s jejich nákupem a následující údržbou. Však on je to už zcela samostatný vědní obor. Jak jinak totiž vysvětlit tu přemíru informací, která se na vás ze světa auto moto valí?

Ideální způsob, jak si zajistit klidné spaní a jak si uvolnit hlavu od přemýšlení nad tím, které auto potřebuje zase vyměnit olej a kdo zase ujel dvě stě kilometrů bez toho, aniž by to správně zaevidoval, je najít si dobrého správce vozového parku.

Ten by měl zvládat několik věcí najednou . A také by se měl orientovat v trhu vozidel . Měl by znát , jaké auto má jaké výhody a naopak nevýhody a která značka je známá svou kvalitou a kterému výrobci je snažší se vyhnout. Neboť podle Paretova pravidla můžete 80% pozdějších problémů odstranit již výběrem vhodných aut. Chcete cestovat spíše po městě nebo po dálnicích? Kolik kilometrů ročně vy a vaši zaměstnanci najedete? Budete převážet spoustu materiálu nebo osob? Vyplatí se dnes benzin nebo diesel? Pořídíte se nadstandardní záruku? Jak vám může být známo , správná správa vozového parku obnáší spoustu důležitých rozhodnutí, které ovšem můžete přenechat někomu lepšímu .

Správce vozového parku se ale nestará jen o počáteční nákup, to je jenom začátek . Podstatná je také následná správa aut. Musí mít naprosto jasný přehled v tom, kdo auto zrovna využívá a jestli k tomu má jistá oprávnění. Musí vědět, jak často se mají auta kontrolovat a kdy je potřeba vyměnit jednotlivé součásti. Měl by se také dobře orientovat v různých legislativních nařízeních, tedy vědět, jak se má vést deník jízd a podobně.

Příspěvek byl publikován v rubrice Auto-moto se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.